Indija apsūdz Samsung slepenā sadarbībā ar Amazon un Flipkart

Indijas Konkurences komisijas (CCI) veiktajā pretmonopola izmeklēšanā ir konstatēts, ka Amazon un Flipkart ir pārkāpuši vietējos konkurences likumus.

Izmeklēšanas rezultāti ir liels trieciens Amazon un Flipkart galvenajā augošajā tirgū, kur tie jau gadiem ilgi ir saskārušies ar mazo mazumtirgotāju dusmām par to, ka tie kaitē viņu bezsaistes uzņēmējdarbībai.

Samsung, Xiaomi un citi viedtālruņu uzņēmumi ir vienojušies ar Amazon un Walmart Flipkart, lai ekskluzīvi laistu produktus tikai šo e-komercijas uzņēmumu Indijas tīmekļa vietnēs, tādējādi pārkāpjot pretmonopola likumus, liecina aģentūras Reuters rīcībā esošie regulatoru ziņojumi.

Indijas Konkurences komisijas (CCI) veiktajās pretmonopola izmeklēšanās ir konstatēts, ka Amazon un Flipkart ir pārkāpuši vietējos konkurences likumus, dodot priekšroku izvēlētiem pārdevējiem, piešķirot prioritāti noteiktiem sarakstiem un ievērojami samazinot produktu cenas, tādējādi kaitējot citiem uzņēmumiem, šonedēļ ziņoja Reuters.

CCI 1 027 lappušu garajā ziņojumā par Amazon arī teikts, ka piecu uzņēmumu – Samsung, Xiaomi, Motorola, Realme un OnePlus – Indijas struktūrvienības “slepenā vienošanās” ar Amazon un tās filiālēm bija “iesaistītas ekskluzīvu” tālruņu izlaišanas praksē, pārkāpjot konkurences tiesību aktus.

Flipkart lietā 1 696 lappušu garajā CCI ziņojumā teikts, ka Samsung, Xiaomi, Motorola, Vivo, Lenovo un Realme Indijas struktūrvienības veica līdzīgu praksi.

Tādu viedtālruņu ražotāju kā Samsung un Xiaomi iekļaušana lietā varētu palielināt to juridiskās un atbilstības nodrošināšanas problēmas.

Abos CCI ziņojumos teikts, ka izmeklēšanas laikā Amazon un Flipkart “apzināti noniecināja” apgalvojumus par ekskluzīvu produktu laišanu tirgū, bet amatpersonas konstatēja, ka šī prakse ir “izplatīta”.

Counterpoint Research dati liecina, ka Dienvidkorejas Samsung un Ķīnas Xiaomi ir divi Indijas lielākie viedtālruņu tirgus dalībnieki, kuriem kopā pieder gandrīz 36 % tirgus daļas, bet Ķīnas Vivo – 19 %.

Indijas e-mazumtirdzniecības tirgus līdz 2028. gadam pārsniegs 160 miljardus ASV dolāru, salīdzinot ar 57-60 miljardiem ASV dolāru 2023. gadā, lēš konsultāciju uzņēmums Bain.

Izmeklēšanas rezultāti ir liels trieciens Amazon un Flipkart galvenajā augošajā tirgū, kur tie jau gadiem ilgi ir saskārušies ar mazo mazumtirgotāju dusmām par to, ka tie kaitē viņu bezsaistes uzņēmējdarbībai.

CCI arī norādīja, ka abi uzņēmumi izmantoja savus ārvalstu ieguldījumus, lai izvēlētiem tirgotājiem nodrošinātu subsidētus tarifus par tādiem pakalpojumiem kā noliktavas un mārketinga pakalpojumi.

Dažiem viedtālruņu uzņēmumiem – Xiaomi, Samsung, OnePlus, Realme un Motorola – ir uzdots iesniegt CCI revidenta apstiprinātus finanšu pārskatus par trim finanšu gadiem līdz 2024. gadam, kā norādīts CCI 28. augusta iekšējā dokumentā, ar kuru arī iepazinās Reuters.

Izmeklēšanu attiecībā uz Amazon, Flipkart un to pārdevējiem 2020. gadā ierosināja sūdzība, ko iesniedza valsts lielākās mazumtirgotāju apvienības – Visu Indijas tirgotāju konfederācijas, kurā ir 80 miljoni biedru, – filiāle.

CCI tuvākajās nedēļās izskatīs visus iebildumus pret tās konstatējumiem no Amazon, Flipkart, mazumtirgotāju asociācijas un viedtālruņu uzņēmumiem un, iespējams, var uzlikt naudas sodus, kā arī uzdot uzņēmumiem mainīt savu uzņēmējdarbības praksi, norādīja ar šo jautājumu iepazinušies cilvēki.

Indijas mazumtirgotāji vairākkārt ir apsūdzējuši Amazon un Flipkart, kā arī viedtālruņu kompānijas par ekskluzīvu tālruņu laišanu tirgū, sakot, ka veikalu īpašnieki cieš, jo nesaņem jaunākos modeļus un pircēji tos meklē tirdzniecības vietnēs.

Indijas pētniecības uzņēmums Datum Intelligence lēš, ka pagājušajā gadā 50 % tālruņu pārdošanas darījumu tika veikti tiešsaistē, salīdzinot ar 14,5 % 2013. gadā. 2023. gadā Flipkart bija 55 % tālruņu pārdošanas tiešsaistē, bet Amazon – 35 %.

Iesaki šo rakstu citiem!

Pievienot komentāru